עוזרת בית או חברת ניקיון – מה כדאי לי

עוזרת בית או חברת ניקיון – מה כדאי לי

בימים אלה, אחת השאלות היותר פופולריות היא – "עוזרת בית או חברת ניקיון", מדובר באחת ההתלבטויות הקשות ביותר שתוקפות את ראשם של אנשים רבים. בעידן המתקדם של היום, אנו משתמשים בשירותיהם של אנשי הניקיון, לצורך תחזוקה וניקיון שוטף של הבית או הדירה. ועדיין, השאלה נשארה ללא מענה. במאמר זה, ננסה לענות בצורה ישירה ולתת כמה תובענות על הנושא.

קצת על עוזרת בית ועל חברות ניקיון בירושלים

במשך שנים צרכנו את שירותינו במטרה לתחזק את הבית, לנקות אותו, ולאפשר אורך חיים בריא ונקי יותר. לרוב, עשינו זאת מכמה סיבות, לדוגמא: לצורך חיסכון מרבי בזמן, לפנק את האישה ולתת לה קצת מרווח נשימה, בזמן שיפוץ או אחריו כאשר הבית נראה קטסטרופה, ועוד.

כל אלה, הם הסיבות המצוינות לשכירת עוזרת בית, או חברת ניקיון בירושלים. למעשה, אחד מהיתרונות הטובים ביותר לשכירת עוזרת, או חברת ניקיון, היא לצורך "סגירת פינות" וניהול טוב יותר של הזמן. ולפעמים, יש מקרים שבהם כבר עייפנו, ואנו רוצים לפנק את עצמינו בעוזרת או חברת ניקיון לצורך התחזוקה השוטפת או החד פעמית. לפיכך, שימוש בשירותי ניקיון יכולים להיות לנו לאוויר לנשימה. אז בואו ניתן קצת הקדמה על שני המקצועות הללו:

  1. עוזרת בית – עוזרת בית (לפעמים גם נקרא: עובדת משק בית), היא בת אדם אשר נועדה לסייע ולתת שירות בעבודות המשק השונות בבית, כמו – ניקיון, שטיפת כלים, בישולים, וכל סביבת המשק הביתי. את העוזרת בית אנו מעסיקים לרוב פר שעה ולא פר עבודה. לרוב, עוזרת בית בעלת שנים של ניסיון, ומסוגלת לסייע בכל הקשור לניקיון והתחזוקה היומיומית בבית.
  2. חברת ניקיון מקצועית – חברת ניקיון, היא חברה, מוסד, או גוף שמקפח על סביבת הניקיון הביתי, והתחזוקה השוטפת. לעומת עוזרת בית, התפקיד העיקרי של החברה היא לא לבשל או לנהל את משק הבית. אלה, לדאוג אך ורק לסביבת הניקיון של הבית. למעשה, שכירתה של חברת ניקיון תהיה הרבה יותר משתלמת מאשר עוזרת בית. לרוב, חברות ניקיון בעלי ניסיון רב יותר מעוזרות בית שונות. וכן, מדובר בחברה שמנוהלת היטב, בעלת אמא ואבא.

ההבדלים בין עוזרת בית לחברת ניקיון

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית של כ- 512% בהעסקת שירותי ניקיון בבית ובעסק. ישנם מטלות יומיות שלא קל לבצע, במיוחד עם לוח זמנים צפוף ולחוץ. ממחקר שעלה בשנת 2018, שני ההורים (האימא והאבא) הם אנשים שעובדים מידי יום, בעיקר בשעות הבוקר. לפיכך, לא תמיד יהיה לנו זמן לנקות ולתחזק את הבית ברמה השוטפת. עקב כך, שימוש בשירותי ניקיון כמו – עוזרות בית וחברות ניקיון, הם מאסט בכל הקשור לניהול משק הבית. אז מהם ההבדלים בין עוזרות בית לחברות ניקיון? הנה כמה מהם:

  1. מחיר – בפרמטר זה, עוזרות ניקיון וחברות ניקיון גובים מחיר סמלי וראוי לכל עבודת ניקיון. בשכרם, הם ממש דומים. אבל, ישנם שוני. למשל, עוזרת בית ממוצעת בישראל תגבה ממכם מחיר עבור כל שעה. לעומתה, חברת ניקיון תהיה מסוגלת "לחסוך לכם כסף" ותאפשר לכם מחיר אחיד פר עבודה, או פר שעה. כלומר, ניתן יהיה לבחור מחיר לפי עבודה ולא לפי שעה, מה שלא אפשרי לביצוע כאשר אנו שוכרים עוזרת בית.
  2. התנהלות שוטפת – עוזרת בית וחברת ניקיון יספקו לכם את השירות הטוב ביותר, ותחת התנאים הקיימים. אבל כאשר לא נהיה "מרוצים" נצטרך להתלונן ישירות בפני העוזרת בית. לעומתה, אצל חברת הניקיון הדברים מתנהלים אחרת. לצד עובדי החברה, נוכל להתלונן ולקבל יחס אחר מצד החברה. כלומר, במידה ועובד x עשה את עבודתו לא בצורה טובה, נוכל להתלונן על הממונה שלו, ולקבל יחס בהתאם, ואף עובד אחר. בקיצור, אם נרצה אימא ואבא, מקוף שבו נוכל גם לפרוק, חברת ניקיון עשויה להיות פתרון טוב יותר בעל מענה שירותי יותר.
  3. תחליף ראוי בזמנים מסוימים – כאשר אנו מעסיקים עוזרת בית, אנו תלויים רק בה! כלומר, בזמן שהיא חולה, אנו נצטרך להחליפה בעצמינו, אין תחליף. לעומתה, אם שכרנו חברת ניקיון, ואחד העובדים חולים, תמיד יש פיקוח ותחליף לעובד אחר שיגיע במקומו. במילים אחרות – אנו מכוסים בזמן שאחד העובדים חולים. בקיצור – תמיד יש לנו גב ותחליף.
  4. כיסויים ע"פ החוק – כאשר אנו שוכרים את שירותיה של עוזרת הבית, אנו מחויבים על פי החוק להצמיד לה תנאים סוציאליים טובים, וכמובן ביטוח. לעומת זאת, שכירתה של חברת ניקיון איננה מחייבת תנאים כאלה. למעשה, זה תלוי בחוזה, ולרוב המצב הוא שחברת הניקיון באה בעסקת חבילה, ומספקת תנאים טובים לעובדים, כך שאנו מכוסים מהעניין הזה.

אלה הם עיקרי הדברים וההבדלים בין שכירת עוזרת בית, לבין שכירת חברת ניקיון מקצועית. מלבד זאת, שכמובן עניין של השירות, התמורה, והאחריות, הם הולכים לטובת חברת הניקיון. מנהלי השטח, מכניסים את רמת השירות וההשקעה לעובדי החברה, וגם מכשירים אותם לשלל עבודות ניקיון. מעוניינים לדעת יותר? תוכלו לקרוא זאת בויקיפדיה.

לסיכום – מה כדאי לי

אז לאחר שפירקנו את הנושא, והבנו מהם ההתלבטויות שלנו, ומה ההבדלים בין שני המקצועות הללו, כעת נצטרך לקחת יוזמה והחלטה חכמה. לרוב, ההתנהלות האישית והמקצועית של חברת ניקיון עולה על עוזרת בית, בכמעט כל המובנים. אנו ההינו ממליצים להשכיר חברת ניקיון לשם עבודות הניקיון בבית, למה? שירות, אחריות, תחליף בזמן שהעובד חולה, ביטוח על העובדים, ועוד דברים. ובסופו של דבר – הכל תלוי במטרות שלכם, ובפרויקט. בקיצור – כל מקרה לגופו. הכי חשוב לבחור באחד המקצועות אשר ישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר! כך או כך – אנחנו אתכם.

 

דילוג לתוכן